Produkten lades till i din kundvagn!
Din kundvagn är tom

FLIXBUS - Framgång på vägen med wrap-filmer från ORAFOL

07 nov 2018
Flixbus är en av Europas största aktörer när det gäller snabb och bekväm busstransport av resenärer mellan större europeiska städer. Sedan starten 2013 har det München-baserade företaget transporterat mer än 1 miljon passagerare mellan 1400 städer i inte mindre än 28 länder i regionen, och de gröna och orange bussarna är väl kända på hela Europas vägar.

Varumärkesigenkänning är en nyckelfaktor för Flixbus när det kommer till sin bussflotta. Utseendet måste vara konsekvent i rätt design och exakt matchande företagsfärger, och den grafiska leveransen måste vara tillräckligt hållbar för att klara den ständiga exponeringen av alla typer av europeiska väderförhållanden och temperaturer.

Flixbus har nyligen angett ORACAL 970RA av ORAFOL som framtidens enda material för helfoliering till hela sin flotta, inte bara i Tyskland utan i hela Europa.

Sebastian Stanglmaier, Senior Procurement Manager på FLIXBUS förklarar, "FlixBus har under de senaste fem åren testat olika folieleverantörer för egenskaper för hållbarhet, färgintensitet, bearbetning, flyttbarhet och prissättning. Efter att ha övervägt flera leverantörer vad gäller deras kostnader och kvalitet har vi beslutat att fortsätta med ORAFOL som unik leverantör av vårt foliematerial. Denna leverantör har också utvecklat en ny uppsättning färger som överensstämmer med vår företagsidentitet och bör nu användas i hela vårt nätverk. "

ORAFOL är en av världens ledande tillverkare av grafikfilmer för bilindustrin. Företagets tyskbaserade FoU-team utvecklade speciella färger i nära samarbete med Flixbus för att nå en exakt matchning till bussföretagets företagsidentitet.

"Vi är glada över att ett ledande företag som Flixbus har valt ORAFOL som enda leverantör av material för helfoliering till sina fordonsflotta. ORAFOL-produkterna är med över 20 års erfarenhet från marknaden helt anpassade till dess krav och vi ser fram emot en framgångsrik fortsatt satsning på Europas vägar tillsammans med Flixbus ", säger Evelyn Zocher, försäljnings- och marknadschef för ORAFOLs grafiska Innovations Division.
Se video
 


Orafol brand logo Orajet Oracal Oratape Oraguard Oramask Oralite  
r.tape Kapa Siser Hahnemuhle          Falconboard  
Georg Otto Friedrich Mehler Spennare PGM Emblem i Sverige    
Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Valutatillägg

Just nu är vårt valutatillägg:
9.27%


Vad innebär detta?