Produkten lades till i din kundvagn!
Din kundvagn är tom

Jobba hos oss

Engagerade medarbetare är vår viktigaste resurs! Vill du jobba hos oss?




Vill du bli vår nya medarbetare? 

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes till Scandraft i Göteborg

Scandraft är ledande leverantör av förbrukningsvaror för den grafiska industrin. Vi gör digitalt material analogt. Du hörde rätt, allt ifrån att pynta ett flygplan till att ta fram insynsskydd till fönster. Vi strävar efter att vara en ”one stop shop” för all förbrukning till den grafiska branschen. Vi är dessutom ledande i branschen och det vill vi fortsätta vara.

Om tjänsten
Är du en social och nyfiken person som vill arbeta med ekonomi på ett familjeföretag i expansion och full fart framåt.

Scandraft söker en ekonomiassistent gärna med erfarenhet av leverantörsreskontra. Du kommer att få arbeta brett med hela flödet inom leverantörsreskontra, och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta

•   Utredningar och avstämningar
•   Kontakt med leverantörer
•   Säkerställa avstämningar, periodiseringar och bokningar av konton inom ansvarsområde
•   Att säkerställa kvalitetssäkrat underlag under revision
•   Delansvarig kring att upprätta tidplan och leverans inom ramen för ”körschema” för bokslut och rapportering
•   Deltagande i utvecklingen av processer för hela gruppens verksamhet
•   Deltagande och uppföljning av förbättringsmöjligheter inom processområdet reskontra
•   Uppläggning, korrigering, rättning och spärrning av leverantörer (svenska/utländska)
•   Kontering av fakturor
•   Manuell registrering av leverantörsfakturor

Förutom ovanstående kommer du även att se till att betalningar genomförs, och du kommer även att bidra till att utveckla processer och rutiner inom reskontraområdet.

Med huvudkontor och centrallager i hjärtat av Mölnlyckes industriområde har vi filialer även i Stockholm, Malmö och Oslo. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i Mölnlycke som en viktig del i vår ekonomiavdelning på 3 personer.

Lämplig bakgrund
Som person är du snabblärd, noggrann, strukturerad och har en god servicekänsla. Du är flexibel och öppen för förändringar, och du är en teamspelare med god förmåga till samarbete. Om du har tidigare erfarenhet i Dynamics Nav eller ExFlow så är det ett extra plus

START: Snarast enligt överenskommelse
PLATS: Mölnlycke
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Anders Trillkott, VD 031-686931 eller Kirsten Bendrik, ekonomiansvarig, 031-686942
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2018-08-31
Vi ser fram emot din ansökan
!


Genom att skicka in din ansökan till oss så godkänner du även att vi sparar dina personuppgifter kortsiktigt.

Information om företaget

Familjeföretaget Scandraft grundades 1992 av Staffan Gnosspelius och Greger Andersson. Vi har för närvarande 39 anställda med en årlig omsättning av 200 miljoner kronor (2015). Scandraft AB har också Trippel A kreditvärdering sedan 2003.

Huvudkontor och centrallager ligger i Mölnlycke utanför Göteborg. Vi har även försäljningskontor och lager i Stockholm och försäljningskontor i Malmö. 2011 grundades Scandraft AS i Norge som ett dotterbolag till Scandraft AB. Vi levererar material och tillbehör för bild, dekor och reklam! Vi är ledande leverantör av förbrukningsvaror för den grafiska industrin. Vår strävan är att vara en ”one stop shop” för all förbrukning till den grafiska branschen!

 


 


Orafol brand logo Orajet Oracal Oratape Oraguard Oramask Oralite  
r.tape Kapa Siser Hahnemuhle          Falconboard  
Georg Otto Friedrich Mehler Spennare PGM Emblem i Sverige    
Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Valutatillägg

Just nu är vårt valutatillägg:
8.22%


Vad innebär detta?